• Dig/Get Raw

Dig/Get Raw ökar intäkterna med 64% under årets första kvartal



Det svenska snacksföretaget Dig/Get Raw levererade enligt budgeterad tillväxt under årets första kvartal och uppnådde en omsättning på 5,1 MSEK. Därmed ökar de omsättningen med 64% mot förra årets 3,1 MSEK. – Årets första kvartal började otroligt starkt. Både januari och februari presterade över våra förväntningar för att sedan, under kvartalets sista månad, svänga åt det negativa hållet när samhällsläget förändrades på grund av Coronaviruset, säger Carolina von Rosen, VD och medgrundare för Dig/Get Raw. Under kvartalet har även bolagets åttonde produkt lanserats. No-Bake White Chocolate Blueberry Crumble är den tredje produkten i bolagets smulpaj-linje, vilket redan efter cirka två månaders försäljning står för hela 11% av den totala försäljningen. Vidare har även bolaget under kvartalets gång ingått i ett nytt avtal med hälsokedjan Life, samt utökat sitt sortiment hos både Coop och Espresso House med sin Handmade Swedish Chocolate Ball.

© Dig 2019

  • White Instagram Icon
  • White Facebook Icon
Sign up to our newsletter for the latest news & updates!